ЗНО 2022

Програма зовнішнього незалежного оцінювання з математики

Переглянути

Характеристика сертифікаційної роботи з математики 2022 року (профільний рівень)

Переглянути

Характеристика сертифікаційної роботи з математики 2022 року (рівень стандарту)

Переглянути

Критерії оцінювання завдань з розгорнутою відповіддю з математики

Переглянути

Адаптована версія характеристики для осіб з порушеннями зору

Зміст роботи визначено Програмою зовнішнього незалежного оцінювання з математики для осіб, які бажають здобувати вищу освіту на основі повної загальної середньої освіти, затвердженою наказом Міністерства освіти і науки України від 03 лютого 2016 року № 77 «Про затвердження програм зовнішнього незалежного оцінювання для осіб, які бажають здобувати вищу освіту на основі повної загальної середньої освіти» (із змінами: наказ Міністерства освіти і науки України від 17 березня 2017 року № 404 «Про внесення змін до програм зовнішнього незалежного оцінювання з української мови та літератури, математики та історії України щодо адаптації їх для сліпих осіб»; лист Міністерства освіти і науки України від 22 травня 2017 року № 1/11-4918).

 

Загальна кількість завдань роботи – 20.

На виконання роботи відведено 150 хвилин.

 

Увага!Кожен учасник отримає Тестовий зошит із завданнями сертифікаційної роботита Зошит відповідей. Відповіді в Зошиті відповідей мають бути записані рельєфно-крапковим шрифтом із використанням Брайлівського приладу для письма та грифеля з однієї сторони аркуша, починаючи з наступного після титульного.

 

Сертифікаційна робота з математики складається із завдань трьох форм:

1.  Завдання відкритої форми з короткою відповіддю (1–14, 17, 18).

Завдання складається з основи та передбачає перетворення числових та буквених виразів, аналізування графіків функціональних залежностей, розв’язування рівнянь, нерівностей та текстових задач. Завдання вважають виконаним, якщо учасник зовнішнього незалежного оцінювання, здійснивши відповідні буквені або числові розрахунки, записав у Зошиті відповідей номер завдання із Тестового зошита та кінцеву відповідь.

2.  Завдання на встановлення відповідності («логічні пари») (15, 16).

Завдання має основу та два стовпчики інформації, позначених цифрами (від 1 до 4) і буквами (від А до Д). Виконання завдання передбачає встановлення відповідності (утворення «логічних пар») між інформацією, позначеною цифрами та буквами. Завдання вважають виконаним, якщо учасник зовнішнього незалежного оцінювання записав у Зошиті відповідей номер завдання із Тестового зошита та відповіді у формі номера першої складової «логічної пари» (цифри від 1 до 4) і другої складової «логічної пари» (однієї з букв А, Б, В, Г або Д). Черговість запису «логічних пар» будь-яка. У відповіді має бути чотири «логічні пари».

3.  Завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю (19, 20).

Завдання складається з основи та двох частин і передбачає розв’язування задачі. Завдання вважають виконаним, якщо учасник зовнішнього незалежного оцінювання правильно записав у Зошиті відповідей номер завдання із Тестового зошита, проміжну та кінцеву відповідь.

 

Увага!Результат виконання всіх завдань сертифікаційної роботи буде використанопід час прийому до закладів вищої освіти.

 

Схеми нарахування балів за виконання завдань сертифікаційної роботи з математики:

1.  Завдання відкритої форми з короткою відповіддю оцінюють у 0 або 2 бали: 2 бали, якщо вказано правильну відповідь; 0 балів, якщо вказано неправильну відповідь або відповіді на завдання не надано.

2.  Завдання на встановлення відповідності («логічні пари») оцінюють у 0, 1, 2, 3 або 4 бали: 1 бал – за кожну правильно встановлену відповідність («логічну пару»); 0 балів за завдання, якщо не вказано жодної правильної відповідності («логічної пари») або відповіді на завдання не надано.

3.  Завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю оцінюють у 0, 2, або 4 бали: 2 бали за кожну правильно вказану відповідь (проміжну та кінцеву); 0 балів, якщо вказано обидві неправильні відповіді або відповіді на завдання не надано.

 

Максимальна кількість балів, яку можна набрати, правильно виконавши всі завдання сертифікаційної роботи з математики, – 48.

Адаптована версія критеріїв оцінювання для осіб з порушеннями зору

Кількість балів, що виставляють за виконання завдання 19 (з алгебри і початків аналізу) і завдання 20 (з геометрії), залежить від повноти розв’язання й правильності відповіді.

 

Загальні вимоги (рекомендації) до виконання завдань з розгорнутою відповіддю:

– відповіді мають бути математично грамотними й повними;

– методи розв’язання, форми його запису та форми запису відповіді можуть бути різними; якщо завдання можна розв’язати кількома способами, то достатньо навести розв’язання лише одним способом;

– за завдання, у якому отримано обидві правильні відповіді (проміжна та кінцева), виставляють максимальну кількість балів;

– під час виконання завдання можна використовувати будь-які математичні факти та твердження, які містяться в підручниках і навчальних посібниках, що входять до переліку підручників, рекомендованих (допущених) Міністерством освіти і науки України.

 

Нижче наведено як оцінюють завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю з алгебри і початків аналізу (завдання 19).

4 бали, якщо учасник правильно розв’язав у Зошиті відповідей першу та другу частини завдання та правильно записав проміжну та кінцеву відповідь.

2 бали, якщо учасник правильно розв’язав у Зошиті відповідей першу частину завдання та правильно записав проміжну відповідь.

0 балів, якщо учасник не приступив до розв’язування завдання або приступив до його розв’язування, але його записи в Зошиті відповідей не відповідають зазначеним вище критеріям.

 

Увага! Завдання, відповідь до якого не відповідає умові, оцінюють у 0 балів.

 

Нижче наведено як оцінюють завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю з геометрії (завдання 20).

4 бали, якщо учасник правильно розв’язав у Зошиті відповідей першу та другу частини завдання та правильно записав проміжну та кінцеву відповідь.

2 бали, якщо учасник правильно розв’язав у Зошиті відповідей першу частину завдання та правильно записав проміжну відповідь.

0 балів, якщо учасник не приступив до розв’язування завдання або приступив до його розв’язування, але його записи в Зошиті відповідей не відповідають зазначеним вище критеріям.

Увага! Завдання, відповідь до якого не відповідає умові, оцінюють у 0 балів.