Підготовка до МАНу

Найчастіші запитання
1. Що таке МАН?
Мала академія наук України – освітня система, яка забезпечує організацію та координацію науково-дослідницької діяльності учнів, створює умови для їх інтелектуального, духовного, творчого розвитку та професійного самовизначення.
Як система, МАН включає:
- підготовку до написання науково-дослідницьких робіт (навчально-консультативні заняття);
- написання науково-дослідницьких робіт;
- участь робіт у конкурсі;
- заохочення для переможців конкурсу (профільні школи, літні табори, експедиції та ін.)
2. Для чого потрібна МАН?
- МАН сприяє виявленню, розвитку та соціальній підтримці здібних, обдарованих, талановитих учнів;
- через систему МАН інтелектуально та творчо обдаровані діти залучаються до науково-дослідницької, експериментальної, пошукової, творчої діяльності;
- МАН задовольняє потреби учнівської молоді у професійному самовизначенні та творчій самореалізації відповідно до їхніх інтересів і здібностей;
- МАН дає можливість поглиблювати та систематизувати знання у різних галузях науки, формувати вміння, навички та культуру наукового дослідження;
- МАН сприяє формуванню активної громадянської позиції, виховує самостійність, наполегливість, вміння формулювати і захищати власні творчі ідеї;
- переможці обласного етапу МАН (І, ІІ, ІІІ місця) мають право на автоматичне, без складання іспиту, отримання максимального балу (12) з державної підсумкової атестації (з базової дисципліни) і, як наслідок цього, підвищення середнього балу атестата. Переможці обласного етапу МАН, які отримали І місце, впродовж наступного навчального року мають право на отримання губернаторської стипендії (за умови навчання в навчальному закладі, що знаходиться на території області). Переможці фінального етапу МАН мають преференції при вступі до вітчизняних ВНЗ; переможці, які отримали І місця та в окремих випадках – ІІ місця, є лауреатами стипендії Президента України.
3. Як вибрати тему наукової роботи?
Тема наукової роботи обирається учнем-дослідником самостійно, під керівництвом наукового керівника роботи. При цьому варто врахувати:
- власні уподобання та інтереси;
- перспективність, актуальність обраної теми;
- можливості доступу до джерельної бази дослідження.
Корисним буде ознайомлення з тезами учнівських робіт за кілька попередніх років та консультація з приводу обраної теми з науковцем.
4. Хто може бути науковим керівником роботи?
Науковим керівником роботи може бути (за погодженням) як науковець, спеціаліст у відповідній галузі науки, так і шкільний вчитель. Пошуки наукового керівника здійснюються учнем-дослідником безпосередньо. За потреби учень може запросити до співпраці кількох наукових керівників.
5. Де знайти рецензента?
Науково-дослідницька робота учня  в обов’язковому порядку підлягає оцінці відповідними фахівцями наукової галузі, у якій проводилось дослідження. На кожну роботу подається відгук наукового керівника та рецензія науковця.
6. Коли потрібно починати?
Починати працювати над науковим дослідженням можна вже у 7-8 класі. Подають роботу на конкурс учні 9-11 класів. Як виключення, у конкурсі можуть брати учні 8-х класів (за умови виконання ними контрольної роботи за 9-й клас). Досвід учасників конкурсу свідчить, що найоптимальнішим в плані результативності є неодноразова участь у конкурсі. На наступний рік можна продовжувати тему роботи, обрану минулого року, або обрати нову. Частіше всього починають працювати над дослідженнями в 9-му класі, а подають на конкурс роботи в 10-11 класах.
7. Взагалі нічого не зрозуміло, що робити?
В такому випадку варто почати з ознайомлення із загальною інформацією, про МАН, нормативною базою конкурсу, основними вимогами до науково-дослідницьких робіт, із тематикою робіт, проглянути самі роботи, вже виконані конкурсантами в попередні роки, рівнем та змістом контрольних завдань, які пропонувались учням для виконання в минулих роках.
8. Що таке конкурс МАН?
Коли наукове дослідження завершене, науково-дослідницька робота учнем написана і оформлена згідно вимог, вона подається на участь у Всеукраїнському конкурсі – захисті науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України.
Конкурс проходить в три етапи. До участі у II (обласному) етапі допускаються переможці  (як виняток, призери) І (районного, міського) етапу конкурсу. Тобто для того, щоб взяти участь у обласному етапі конкурсу, необхідно перемогти в районному (міському) його етапі.
Традиційно районні (міські) етапи конкурсу відбуваються в грудні кожного року, обласний етап – в січні-лютому.
Умови, точні дати проведення всіх етапів конкурсу регламентує щорічний наказ ГУОНОДА «Про проведення Всеукраїнського конкурсу – захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України».
9. Хто такі методисти МАН?
Це педагогічні працівники, які надають консультації стосовно написання, оформлення науково-дослідницьких робіт, самого конкурсу-захисту у відповідному науковому відділенні. Зателефонувавши в обласне відділення МАН, будь-який учень чи науковий керівник роботи може з’ясувати питання, які його цікавлять щодо навчання в МАН чи участі в конкурсі-захисті. Методисти МАН також надають інформацію усім зацікавленим щодо співпраці з науковцями-консультантами, рецензентами науково-дослідницьких робіт.

Завдання

  










Немає коментарів:

Дописати коментар