Найчастіші запитання
1. Що таке МАН?
Мала
академія наук України – освітня система, яка забезпечує організацію та
координацію науково-дослідницької діяльності учнів, створює умови для їх
інтелектуального, духовного, творчого розвитку та професійного самовизначення.
Як
система, МАН включає:
- підготовку
до написання науково-дослідницьких робіт (навчально-консультативні заняття);
-
написання науково-дослідницьких робіт;
- участь
робіт у конкурсі;
-
заохочення для переможців конкурсу (профільні школи, літні табори, експедиції
та ін.)
2. Для чого потрібна МАН?
- МАН
сприяє виявленню, розвитку та соціальній підтримці здібних, обдарованих,
талановитих учнів;
- через
систему МАН інтелектуально та творчо обдаровані діти залучаються до
науково-дослідницької, експериментальної, пошукової, творчої діяльності;
- МАН
задовольняє потреби учнівської молоді у професійному самовизначенні та творчій
самореалізації відповідно до їхніх інтересів і здібностей;
- МАН дає
можливість поглиблювати та систематизувати знання у різних галузях науки,
формувати вміння, навички та культуру наукового дослідження;
- МАН
сприяє формуванню активної громадянської позиції, виховує самостійність,
наполегливість, вміння формулювати і захищати власні творчі ідеї;
-
переможці обласного етапу МАН (І, ІІ, ІІІ місця) мають право на автоматичне,
без складання іспиту, отримання максимального балу (12) з державної підсумкової
атестації (з базової дисципліни) і, як наслідок цього, підвищення середнього
балу атестата. Переможці обласного етапу МАН, які отримали І місце, впродовж
наступного навчального року мають право на отримання губернаторської стипендії
(за умови навчання в навчальному закладі, що знаходиться на території області).
Переможці фінального етапу МАН мають преференції при вступі до вітчизняних ВНЗ;
переможці, які отримали І місця та в окремих випадках – ІІ місця, є лауреатами
стипендії Президента України.
3. Як вибрати тему наукової роботи?
Тема
наукової роботи обирається учнем-дослідником самостійно, під керівництвом
наукового керівника роботи. При цьому варто врахувати:
- власні
уподобання та інтереси;
-
перспективність, актуальність обраної теми;
-
можливості доступу до джерельної бази дослідження.
Корисним
буде ознайомлення з тезами учнівських робіт за кілька попередніх років та
консультація з приводу обраної теми з науковцем.
4. Хто може бути науковим керівником роботи?
Науковим
керівником роботи може бути (за погодженням) як науковець, спеціаліст у
відповідній галузі науки, так і шкільний вчитель. Пошуки наукового керівника
здійснюються учнем-дослідником безпосередньо. За потреби учень може запросити
до співпраці кількох наукових керівників.
5. Де знайти рецензента?
Науково-дослідницька
робота учня в обов’язковому порядку підлягає оцінці відповідними
фахівцями наукової галузі, у якій проводилось дослідження. На кожну роботу
подається відгук наукового керівника та рецензія науковця.
6. Коли потрібно починати?
Починати
працювати над науковим дослідженням можна вже у 7-8 класі. Подають роботу на
конкурс учні 9-11 класів. Як виключення, у конкурсі можуть брати учні 8-х
класів (за умови виконання ними контрольної роботи за 9-й клас). Досвід
учасників конкурсу свідчить, що найоптимальнішим в плані результативності є
неодноразова участь у конкурсі. На наступний рік можна продовжувати тему
роботи, обрану минулого року, або обрати нову. Частіше всього починають
працювати над дослідженнями в 9-му класі, а подають на конкурс роботи в
10-11 класах.
7. Взагалі нічого не зрозуміло, що робити?
В такому
випадку варто почати з ознайомлення із загальною інформацією, про МАН,
нормативною базою конкурсу, основними вимогами до науково-дослідницьких робіт,
із тематикою робіт, проглянути самі роботи, вже виконані конкурсантами в
попередні роки, рівнем та змістом контрольних завдань, які пропонувались учням
для виконання в минулих роках.
8. Що таке конкурс МАН?
Коли
наукове дослідження завершене, науково-дослідницька робота учнем написана і
оформлена згідно вимог, вона подається на участь у Всеукраїнському конкурсі –
захисті науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України.
Конкурс
проходить в три етапи. До участі у II (обласному) етапі допускаються переможці
(як виняток, призери) І (районного, міського) етапу конкурсу. Тобто для
того, щоб взяти участь у обласному етапі конкурсу, необхідно перемогти в
районному (міському) його етапі.
Традиційно
районні (міські) етапи конкурсу відбуваються в грудні кожного року, обласний
етап – в січні-лютому.
Умови,
точні дати проведення всіх етапів конкурсу регламентує щорічний наказ ГУОНОДА
«Про проведення Всеукраїнського конкурсу – захисту науково-дослідницьких робіт
учнів-членів Малої академії наук України».
9. Хто такі методисти МАН?
Це
педагогічні працівники, які надають консультації стосовно написання, оформлення
науково-дослідницьких робіт, самого конкурсу-захисту у відповідному науковому
відділенні. Зателефонувавши в обласне відділення МАН, будь-який учень чи
науковий керівник роботи може з’ясувати питання, які його цікавлять щодо
навчання в МАН чи участі в конкурсі-захисті. Методисти МАН також надають
інформацію усім зацікавленим щодо співпраці з науковцями-консультантами,
рецензентами науково-дослідницьких робіт.
Завдання





Немає коментарів:
Дописати коментар